Programowanie aplikacji platformy Android dla urządzeń mobilnych II

Czas trwania
5
dni
Średnia ocena kursu
4.98/5
Najbliższe terminy tego szkolenia
Cena szkolenia
3000 PLN
(netto)
Skuteczność
Program szkolenia
JDBC i łączenie ze zdalnymi bazami danych z Androida
- Uprawnienia
- Nawiązywanie połączenia
- Ograniczenia
- Biblioteki
- Klasy DAO
Widgety
- Plik layoutu
- Plik konfiguracji widgetu
- Klasa odpowiedzialna za aktualizację widgetu
- Klasa odbierająca intencję
- Ustawienia w pliku manifestu
Bluetooth
- Uprawnienia
- Architektura client – server
- Wykrywanie urządzeń
- Parowanie urządzeń
- Komunikacja
Dostęp do listy kontaktów w telefonie
- Iterowanie po wszystkich kontaktach
- Dostęp do numerów telefonów, emaili
- Filtrowanie kontaktów z użyciem SQL
Obsługa połączeń telefonicznych
- Reakcja na przychodzące połączenie
- Przetwarzanie wychodzących połączeń telefonicznych
- Wykonywanie połączeń
Aplikacje działające jako usługi
- Uprawnienia
- Ograniczenia
- Działanie w tle
- Komunikacja z usługą
Usługi sieciowe
- Uprawnienia
- Ograniczenia
- Korzystanie ze źródeł danych z użyciem protokołu HTTP
- Korzystanie z usług sieciowych generujących dane w formacie XML
- Korzystanie z usług sieciowych generujących dane w formacie JSON
- Przetwarzanie danych XML z użyciem interfejsu SAX
- Przetwarzanie danych w formacie JSON
Sprzedaż aplikacji w sklepie Google Play
- Tworzenie kontaktach
- Podpisywanie aplikacji certyfikatem
- Udostępnianie aplikacji w sklepie
- Zaciemnianie kodu
- Odnośniki do aplikacji ze sklepu
- Pobieranie opłat wewnątrz aplikacji
- Reklamy w aplikacjach
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!
Szkolenie przeznaczone jest dla osób które znają zakres ze szkolenia "Programowanie aplikacji platformy Android dla urządzeń mobilnych I" i rozwija wiedzę uczestnika o dodatkowe,bardziej zaawansowane zagadnienia. Na tym szkoleniu uczestnicy uczą się jak korzystać z zewnętrznych baz danych np. w celu gromadzenia w nich informacji pochodzących z aplikacji mobilnych. Omawiane jest również wykorzystanie Bluetooth w aplikacjach wykorzystywanego w celu komunikacji z innymi urządzeniami, tworzenie aplikacji wyświetlających się np. na pulpicie telefonu (Widgety), aplikacje dzialające w tle (jak np. antywirusy), korzystanie z danych udostępnianych w internecie w postaci XML (np. aktualne kursy walut). Podczas szkolenia uczestnicy tworzą kilka praktycznych aplikacji.
W ramach szkolenia prowadzone są warsztaty, na których uczestnicy nabywają praktycznych umiejętności tworząc ciekawe projekty. W trakcie programowania przez uczestników, trener cały czas pomaga uczestnikom w razie pojawienia się problemów. Stosunek części teoretycznej do praktycznej to ok 30/70. Uczestnicy testują napisane oprogramowanie nie tylko na emulatorach, ale i na fizycznym sprzęcie.

W ramach szkolenia prowadzone są warsztaty, na których uczestnicy nabywają praktycznych umiejętności tworząc ciekawe projekty. W trakcie programowania przez uczestników, trener cały czas pomaga uczestnikom w razie pojawienia się problemów. Stosunek części teoretycznej do praktycznej to ok 30/70. Uczestnicy testują napisane oprogramowanie nie tylko na emulatorach, ale i na fizycznym sprzęcie.
