Programowanie w języku Python

Najbliższe terminy tego szkolenia
Skuteczność
Program szkolenia
- Środowisko pracy
- Instalacja interpretera Python
- Instalacja IDE - Pycharm
- Tworzenie projektu
- Obsługa interfejsu Pycharm
- Przydatne skróty klawiaturowe
- "Hello world" i pisanie na konsoli
- Zmienne i typy danych
- Zmienne
- Typy danych
- Typ tekstowy
- Typy liczbowe
- Instrukcje warunkowe
- Jeden warunek
- Else
- Wiele warunków
- Operatory logiczne w warunkach
- Pętle
- Pętla while
- Pętla for
- Zagnieżdżanie pętli
- Instrukcja BREAK
- Instrukcja CONTINUE
- Łańcuchy znaków
- Funkcje wbudowane
- upper
- lower
- title
- replace
- len w kontekście ciągów tekstowych
- count
- strip
- split i join - zamiana tekstu na listę i listy na tekst
- Łańcuchy funkcji
- Iterowanie po łańcuchach tekstowych
- Mnożenie tekstu. Ale jak?
- Wygodne sprawdzanie czy tekst zawiera frazę
- Czy Python>Java?
- Cięcia, cięcia - o cięciu łańcuchów tekstowych słów kilka
- Funkcje wbudowane
- Listy
- Tworzenie list
- Pobieranie wartości z list
- Iterowanie po listach
- Sprawdzanie czy element znajduje się na liście
- Modyfikowanie zawartości listy
- Dodawanie nowych wartości i wstawianie w miejsce istniejących
- Kasowanie elementów z listy
- Funkcje wbudowane w listy
- Sortowanie i odwracanie list
- Inne ciekawe funkcje i możliwości
- Krotki
- Deklaracja i uzupełnianie krotek danymi
- Pobieranie wartości z krotek
- Slowniki
- Tworzenie słowników
- Pobieranie wartości ze słowników
- Modyfikacja zawartości słowników
- Zestawy
- Tworzenie zestawów i konwersje z innych typów złożonych
- Modyfikowanie zawartości zestawów
- Funkcja difference
- Funkcja intersect
- Funkcja union
- Zaawansowane elementy przetwarzania list i zbiorów
- Wyjątki
- Obsługa wyjątków
- Funkcje
- Deklarowanie funkcji
- Parametry funkcji
- Wartości domyslne parametrów
- Zwracanie wyników z funkcji
- Dokumentowanie funkcji
- Moduły
- Definiowanie modułów
- Dokumentowanie modułów i sprawdzanie dostępnych funkcji
- Korzystanie z plików tekstowych
- Czytanie z plików tekstowych
- read()
- readlines()
- readline()
- Funkcja seek()
- Sprawdzanie ilości linii w pliku
- Zapis w plikach tekstowych
- Tryby otwarcia pliku
- Wprowadzanie danych do pliku
- Czytanie z plików tekstowych
- Dane zdalne - wykorzystanie usług sieciowych
- Pobieranie danych za pomocą GET
- Przesyłanie danych za pomocą POST
- Wykorzystanie baz danych
- Tworzenie baz danych, użytkowników i tabel w bazach danych PostgreSQL
- Łączenie z serwerem PostgreSQL
- Pobieranie danych z użyciem SELECT
- Wstawianie, zmiana i kasowanie danych, oraz operacje DDL
- Wstęp do obiektowości
- Deklaracja klas
- Tworzenie obiektów
- Atrybuty
- Metody
- Najczęściej używane metody magiczne
- Flask - tworzymy aplikację WEB
- Tworzenie projektu
- Mapowanie adresów
- Kod i szablony kodu HTML
- Przekazywanie danych do widoku i tagi jinja2
- Odczyt parametrów z paska
- Pobieranie i umieszczanie danych w sesji
- Obsługa formularzy
- Tworzymy w pełni funkcjonalną aplikację typu TODOS przechowującą dane w bazie
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!W skrócie
Warsztatowe szkolenie z zakresu języka Python od podstaw do tworzenia aplikacji WEB korzystającej z bazy danych.
Dla kogo?
Aby uczestniczyć w tym szkoleniu nie jest potrzebna znajomość innego języka ani doświadczenie w programowaniu. Szkolenie pozwala nabyć niezbędne umiejętności od podstaw do automatyzacji procesów, przetwarzania danych oraz tworzenia aplikacji internetowych.
Charakter szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatowy. W trakcie szkolenia uczestnicy realizują 50-70 warsztatów trwających po 5-15 minut. Każde omówione zagadnienie podsumowane jest kilkoma następującymi po sobie ćwiczeniami o wzrastającym poziomie trudności. W ramach szkolenia realizowany jest w pełni funkcjonalny projekt aplikacji webowej typu TODOS. Aplikacja ta będzie pozwalała zarządzać zadaniami do wykonania.
Przebieg szkolenia
- Zajęcia rozpoczynamy instalacją i konfiguracją interpretera języka Python oraz IDE - Pycharma - najpopularniejszego środowiska programistycznego dla tego języka programowania.
- Gdy środowisko pracy mamy skonfigurowane rozpoczyna się praca z podstawami programowania w tym instrukcje warunkowe, pętle czy operacje na zmiennych.
- Po poznaniu podstaw zajmiemy się różnymi strukturami danych z którymi będziemy mieli do czynienia pobierając dane z różnych źródeł i przetwarzając je. Omawiamy tu struktury takie jak listy, krotki, słowniki, zestawy czy kombinacje tych struktur.
- W kolejnym kroku podłączamy aplikację do różnych źródeł danych. Zaczynamy od płaskich plików CSV, korzystamy z bazy danych, wykorzystujemy usługi sieciowe, przetwarzamy dane typu JSON.
- Poznajemy też obsługę wyjątków, podział projektu na moduły i pakiety, by zachować strukturalny porządek projektu. W trakcie szkolenia kładziemy duży nacisk na dobre praktyki programistyczne.
- Na tym etapie do rozpoczęcia prawdziwego projektu WEB brakuje nam już tylko dwóch umiejętności - podstaw obiektowości i frameworka webowego. Najpierw poznajemy podstawy obiektowości, które są niezbędne do zrozumienia działania aplikacji webowej, ale też podstawową wiedzą potrzebną do rozpoczęcia przygody z innymi zagadnieniami związanymi z językiem Python - jak np. analiza danych. Po poznaniu obiektowości kolejnym etapem jest tworzenie aplikacji WEB z użyciem frameworka Flask.
- Realizacja projektu końcowego
Projekt końcowy
Szkolenie kończy projekt realizowany przez uczestników z pomocą trenera. Będzie to aplikacja internetowa służaca do zarządzania zadaniami. Projekt ten jest podsumowaniem umiejętności nabytych podczas tego szkolenia, pozwala też zmierzyć się ze specyfiką realnego projektu.
Szkolenie w pakiecie
To szkolenie jest też elementem pakietu szkoleń "Programista Python WEB" oraz "Programista Python Data Science".

Sprawdź, co mówią o nas ci, którzy nam zaufali
Trenerzy kategorii Python




Programista z ponad 12 letnim stażem, pracował dla klientów z Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec. Pracował dla takich firm jak Schibsted Tech Polska oraz PrimeQ tworząc strony o bardzo dużym natężeniu ruchu, skrypty automatyzujące pracę innych, w tym także crawlery. Trener, który na sali spędził ponad 5000h prowadząc szkolenia z baz danych, programowania w Pythonie i PHP.
Kacper uważa, że język programowania to tylko narzędzie w rękach doświadczonego dewelopera, dlatego nieustannie lubi uczyć się nowych rzeczy oraz zarażać miłością do programowania innych (stąd pewnie ten kanał na Youtubie -> Kacper Sieradziński).





