Dofinansowania KFS na szkolenia w JSystems! Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej :)


Zaawansowana konfiguracja Jira + Scriptrunner (Data Center / Server)

by:
Czas trwania 3 dni

Najbliższe terminy tego szkolenia

24.03 26.03 Termin gwarantowany Szkolenie online Ostatnie miejsca!
Zapisz się
23.06 25.06 Termin gwarantowany Szkolenie online Ostatnie miejsca!
Zapisz się

Szkolenie
dedykowane
dla Twojego
zespołu

Cena szkolenia 2400 PLN (netto)

Standardy JSystems

  1. Wszyscy nasi trenerzy muszą być praktykami i osiągać średnią z ankiet minimum 4.75 na 5. Nie ma wśród nas trenerów-teoretyków. Każdy trener JSystems ma bogate doświadczenie komercyjne w zakresie tematów z których prowadzi szkolenia.
  2. Wszystkie szkolenia mają format warszatowy. Każde zagadnienie teoretyczne jest poparte rzędem warsztatów w ściśle określonym formacie.
  3. Terminy gwarantowane na 100%. Jeśli jakiś termin jest oznaczony jako gwarantowany, oznacza to że odbędzie się nawet jeśli część grupy wycofa się z udziału. Ryzyko ponosimy my jako organizator.
  4. Do każdego szkolenia które wymaga jakiegokolwiek oprogramowania dostarczamy skonfigurowane, gotowe hosty w chmurze. Dzięki temu uczestnik nie musi nic instalować na swoim komputerze (i bić się z blokadami korporacyjnymi). Połączenie następuje przez zdalny pulpit lub SSH - w zależności od szkolenia.
Zapisz się
Program szkolenia
  1. Odpowiedzialność administratora i typy administratorów Jira
  2. Strategie tworzenia projektów
    • Zarządzanie konfiguracją współdzieloną
    • Zaawansowana konfiguracja workflow i workflow properties
  3. Zarządzanie uprawnieniami
    • Uprawnienia globalne
    • Schematy uprawnień projektów
    • Zarządzanie użytkownikami i integracja z LDAP (Active Directory)
    • Poziomy zabezpieczeń – jak udostępnić, a jak ukryć wybrane zgłoszenia
    • Wiele schematów uprawnień w tym samym projekcie – workflow based permission
  4. Zarządzanie globalnymi elementami konfiguracji
    • Podejście do zarządzania słownikiem statusów
    • Kiedy tworzyć pole, a kiedy nie
    • Do czego służy rozwiązanie, a do czego status
  5. Projektowanie nowych procesów
    • Narzędzia wspierające projektowanie
    • Techniki zbierania wymagań
  6. Aspekty budowania stabilnej instancji
    • Kluczowe czynniki wpływające na wydajność i stabilność Jiry
    • Jak czytać logi
    • Główne funkcjonalności wspierające stabilność, czyli reindex, log analyzer, health check, integirty checker i co robić kiedy zawodzą
    • Analiza błędów zgłaszanych przez użytkowników
    • Metody kontaktu z użytkownikami
  7. Konfiguracja Jiry poprzez Scriptrunner i skrypty
      • Zarządzanie repozytorium skryptów
      • Tworzenie kodu działającego na wielu środowiskach
      • Budowa kodu zasady clean code
    • Poznanie i praktyczne wykorzystanie: beahviours, script fields, jobs, listeners, endpoints, fragments, skryptowych conditios, validatorów i postfunkcji.
    • Behaviours
      • Dynamiczne formularze
      • Autouzupełnianie pól
      • Tworzenie podpowiedzi i ostrzeżeń dla użytkowników
    • Validatory, które docenią użytkownicy i oszczędzą pytań administratorom
    • Postfunkcje
      • Generowanie powtarzalnych podzadań
      • Budowanie tabeli z historią decyzji / statusów projektowych
    • Script Fields
      • Tworzenie tabel z podsumowaniem kluczowych informacji o zgłoszeniu
      • Instrukcje i wskazówki dla użytkowników
      • Kiedy użyć pole skryptowe, a kiedy zwykłe
    • Jobs
      • Przypomnienia o niezamkniętych zgłoszeniach
      • Pilnowanie polityki zarządzania uprawnieniami opartymi o grupy
    • Listeners
      • Wyliczanie kwoty na podstawie pracochłonności i stawki
      • Dziedziczenie informacji
    • Script fragments
      • Wady i zalety klonowania – jak wyłączyć opcję
      • Łatwe tworzenie błędu do historyjki
    • Budowanie integracji z zewnętrznymi aplikacjami
      • Integracje przychodzące
      • Integracje wychodzące
      • Integracje dwustronne
      • Integracje asynchroniczne
    • Inne pomysły wykorzystania skryptów wspierające użytkowników i administratorów Jira
  8. Praktyczne wykorzystanie AI i ChatGPT w pracy administratora Jira

Opis szkolenia

Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!

Cel i korzyści ze szkolenia

Celem szkolenia jest wyposażenie administratora Jira w kompetencje pozwalające sprawnie zaimplementować najbardziej złożone procesy przy jednoczesnym zachowaniu dobrych praktyk, bez negatywnego wpływu na całą instancję.

Uczestnik będzie miał okazję zobaczyć niespotykanie rzadkie ale bardzo przydatne rozwiązania, takie jak np. różny model uprawnień w różnych typach zgłoszeń.

Podczas szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności pisania skryptów (nawet jeśli wcześniej nie mieli do czynienia z programowaniem) i dowiedzą w jakich kontekstach można je wykorzystać. Kompetencje te będą budowane na przykładzie tworzenia praktycznych skryptów, które uczestnicy będą mogli zaimplementować w swoich instancjach. Osoby po szkoleniu będą także wiedziały jak projektować i tworzyć integracje z innymi systemami. Administratorzy poznają też w jaki sposób mogą wykorzystać ChatGPT, aby ich praca była łatwiejsza i skuteczniejsza.

Adresaci szkolenia

Ważne – szkolenie dotyczy Jiry Server / Data Center, nie Cloud – poniżej informacja jak sprawdzić swoją wersję. Rekomendujemy uczestnictwo w szkoleniach dotyczącej tylko takiej wersji jaka jest lub będzie wykorzystywana w organizacji.

  • Średniozaawansowani administratorzy Jira
  • Początkujący administratorzy Jira
  • Zaawansowani administratorzy chcący uporządkować wiedzę
Jeśli strona z Jirą w Twojej firmie jest w domenie firmy, np. https://jira.jsystems.pl to najprawdopodobniej jest to wersja Server / Data Center. Adres Jiry Cloud jest zazwyczaj skonstruowany tak, że nazwa firmy, jest jej pierwszym członem i jest w domenie atlassian.net, która jest stała, np. https://jsystems.atlassian.net.


Prowadzący szkolenie: Rafał Nowakowski

Doświadczony ekspert w obszarze Jiry i narzędzi Atlassian. Aktywny administrator i developer Jira, który od ponad 5 lat zdobywa doświadczenie równolegle w wielu organizacjach spotykając się z szeroką gamą wymagań. Ponadto administrator Jiry niemalże z wykształcenia, gdyż ukończył studia o specjalizacjach, takich jak informatyczne systemy zarządzania i inżynieria procesów biznesowych. Obecnie pełni rolę Inżyniera Atlassian w zespole jednego z polskich Gold Solution Partnerów Atlassian.

W swojej pracy skupia się na tym, aby rozwiązania tworzone na platformie Jira były przyjazne dla użytkowników, wspierały ich pracę, a jednocześnie były zarządzane i łatwe w utrzymaniu dla administratorów. Specjalizuje się w implementacji procesów biznesowych, a także wspierających zarządzani inicjatywami i projektami. Posiada doświadczenie w budowaniu procesów z obszaru zarządzania testami i release managementu. Realizował liczne projekty uwzględniające Jirę z systemami zewnętrznymi, w tym z SAP.

Z drugiej strony aktywny użytkownik Jiry, który dobrze zna i rozumie problemy innych użytkowników, a przez lata wypracował na nie odpowiedzi w postaci wachlarza możliwości.


Terminy gwarantowane

Gdy na jakiś termin zgłosi się minimalna liczba osób, termin oznaczamy jako gwarantowany.

Jeśli jakiś termin oznaczony jest jako gwarantowany to oznacza to, że na 100% się odbędzie we wskazanym czasie i miejscu.

Nawet gdyby część takiej grupy zrezygnowała lub przeniosła się na inny termin, raz ustalony termin gwarantowany takim pozostaje. Ewentualne ryzyko ponosimy my jako organizator.

Przejdź do terminów tego szkolenia

Szkolenia online Szkolenia online odbywają się na żywo z udziałem trenera. Uczestniczy łączą się na szkolenie za pomocą platfomy ZOOM. Informacje o wymaganym niezbędnym oprogramowaniu oraz informacje organizacyjne uczestnicy otrzymują na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia.
Inne szkolenia tej kategorii Sprawdź pozostałe    szkolenia JIRA!

Sprawdź, co mówią o nas ci, którzy nam zaufali

  • 5.0/5

    Fundamenty Jiry dla każdego

    21-12-2024 Polecam szkolenie. Jest przystępne i prowadzone w dobrej atmosferze. Karol Prekurat, Centralny Ośrodek Informatyki

Trenerzy kategorii JIRA

Rafał Nowakowski
Zapisz się

Masz jakieś pytania? Skontaktuj się z nami!

Odpowiadamy na telefony i maile w godzinach 9:00-17:00 od poniedziałku do piątku.

Telefon 22 299 53 69
Napisz do nas

Potrzebujesz więcej informacji?

Wiadomość wysłana

Przyjęliśmy Twoją wiadomość i skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie

Klikając OK wrócisz do formularza

Nasza strona korzysta z plików cookie. Możesz zmienić zasady ich używania lub zablokować pliki cookie w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności. Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie.