Fundamenty Jiry dla każdego
![](https://jsystems.pl/page_resources/images/logo/medium/jira64.png)
Najbliższe terminy tego szkolenia
Standardy JSystems
- Wszyscy nasi trenerzy muszą być praktykami i osiągać średnią z ankiet minimum 4.75 na 5. Nie ma wśród nas trenerów-teoretyków. Każdy trener JSystems ma bogate doświadczenie komercyjne w zakresie tematów z których prowadzi szkolenia.
- Wszystkie szkolenia mają format warszatowy. Każde zagadnienie teoretyczne jest poparte rzędem warsztatów w ściśle określonym formacie.
- Terminy gwarantowane na 100%. Jeśli jakiś termin jest oznaczony jako gwarantowany, oznacza to że odbędzie się nawet jeśli część grupy wycofa się z udziału. Ryzyko ponosimy my jako organizator.
- Do każdego szkolenia które wymaga jakiegokolwiek oprogramowania dostarczamy skonfigurowane, gotowe hosty w chmurze. Dzięki temu uczestnik nie musi nic instalować na swoim komputerze (i bić się z blokadami korporacyjnymi). Połączenie następuje przez zdalny pulpit lub SSH - w zależności od szkolenia.
Program szkolenia
- Wstęp
- Wprowadzenie do narzędzia
- Obszary zastosowania Jiry
- Alternatywne narzędzia
- Omówienie dostępnych produktów Jira
- Dodatki do Jiry
- Struktura danych
- Czym są projekty w Jirze
- Poziomy zgłoszeń
- Dostępne typy zgłoszeń
- Pola
- Pola systemowe: wersje, komponenty
- Pola własne, typy pól
- Jak odczytywać informacje o zgłoszeniu
- Przepływy pracy (workflow)
- Statusy
- Przejścia i ich różne typy
- Co mam zrobić z przypisanym do mnie zgłoszeniem
- Rozwiązanie a Status
- Jak odnaleźć zgłoszenia, które mnie interesują – wyszukiwanie zgłoszeń
- Wyszukiwanie szybkie
- Wyszukiwanie proste
- Wyszukiwanie zaawansowane – zapytania JQL
- Zapisywanie i udostępnianie filtrów
- Powiadomienia bez spamu – ustaw swoje powiadomienia
- Praktyczne zapytania np. do publikacji release notes
- Obsługa zgłoszeń
- Tworzenie zgłoszeń
- Dostępne akcje na zgłoszeniu (komentowanie, klonowanie, łączenie…)
- Rejestracja czasu pracy – rejestracja i odczytywanie wyników
- Wizualizacja i monitorowanie zgłoszeń
- Tworzenie dashboardów
- Tworzenie tablic Kanban i Scrum, omówienie różnic
- Szczegóły organizacji codziennej pracy z wykorzystaniem tablic
- Praca w sprintach
- Szacowanie
- Techniki zarządzania backlogiem
- Raporty
- Co może robić i widzieć użytkownik, a czego nie i czemu – uprawnienia
- Poziomy konfiguracji uprawnień
- Kto decyduje o uprawnieniach
- Ukrywanie i udostępnianie pojedynczych zgłoszeń
- Masowe operacje na zgłoszeniach
- Zmiana statusu wielu zgłoszeń jednocześnie
- Masowa edycja zgłoszeń
- Import i export zgłoszeń
- Jak importować zgłoszenia
- Czym się różni import dla użytkownika od importu administratora
- Jak eksportować zgłoszenia
- Jak unikać krzaczków zamiast polskich znaków
- Integracja Jiry z innymi systemami
- Pytania i odpowiedzi, wymiana doświadczeń, propozycje dostępnych rozwiązań na zagadnienia przedstawione przez uczestników szkolenia
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!![](https://jsystems.pl/new_page_resources/images/other/jira_header.jpg)
Cel i korzyści ze szkolenia
Uczestnik szkolenia będzie miał przede wszystkim okazję poznać mechanizmy działania Jiry wykorzystywane w każdych procesach biznesowych i IT zaimplementowanych na Jirze. Świadomość funkcjonalności narzędzia, dla bieżących użytkowników pozwoli na jej efektywniejsze wykorzystanie i szybkie docieranie do najważniejszych informacji. Uczestnik będzie miał szanse zdobyć fundamentalną i ponadczasową wiedzę pozwalającą odnaleźć się w każdym procesie, niezależnie od charakterystyki samego procesu i jego potencjalnej zmienności. Tym samym, materiał omawiany na szkoleniu pozwoli sprawnie kontaktować się z administratorami Jira i świadomie formułować wymagania do zmian istniejących lub implementacji nowych procesów w Jirze. Także osoby rozważające wdrożenie rozwiązań opartych na Jirze na podstawie zdobytej wiedzy będą mogły podjąć trafne decyzje co do wyboru platformy.
Adresaci szkolenia
- Użytkownicy chcący lepiej poznać narzędzie, aby skuteczniej je wykorzystywać
- Kluczowi użytkownicy procesów biznesowych i IT
- Właściciele procesów biznesowych i IT
- Liderzy zespołów
- Członkowie zespołów scrum
- Kierownicy projektów
- Architekci i analitycy
- Członkowie zespołów planujących wdrożyć rozwiązania oparte o Jire
- Początkowi administratorzy Jiry chcący uporządkować wiedzę
Ważne – szkolenie dotyczy Jiry Server / Data Center, nie Cloud – poniżej informacja jak sprawdzić swoją wersję. Rekomendujemy uczestnictwo w szkoleniach dotyczącej tylko takiej wersji jaka jest lub będzie wykorzystywana w organizacji.
Jeśli strona z Jirą w Twojej firmie jest w domenie firmy, np. https://jira.jsystems.pl to najprawdopodobniej jest to wersja Server / Data Center.
Adres Jiry Cloud jest zazwyczaj skonstruowany tak, że nazwa firmy, jest jej pierwszym członem i jest w domenie atlassian.net, która jest stała, np. https://jsystems.atlassian.net.
Prowadzący szkolenie: Rafał Nowakowski
Doświadczony ekspert w obszarze Jiry i narzędzi Atlassian. Aktywny administrator i developer Jira, który od ponad 5 lat zdobywa doświadczenie równolegle w wielu organizacjach spotykając się z szeroką gamą wymagań. Ponadto administrator Jiry niemalże z wykształcenia, gdyż ukończył studia o specjalizacjach, takich jak informatyczne systemy zarządzania i inżynieria procesów biznesowych. Obecnie pełni rolę Inżyniera Atlassian w zespole jednego z polskich Gold Solution Partnerów Atlassian.
W swojej pracy skupia się na tym, aby rozwiązania tworzone na platformie Jira były przyjazne dla użytkowników, wspierały ich pracę, a jednocześnie były zarządzane i łatwe w utrzymaniu dla administratorów. Specjalizuje się w implementacji procesów biznesowych, a także wspierających zarządzani inicjatywami i projektami. Posiada doświadczenie w budowaniu procesów z obszaru zarządzania testami i release managementu. Realizował liczne projekty uwzględniające Jirę z systemami zewnętrznymi, w tym z SAP.
Z drugiej strony aktywny użytkownik Jiry, który dobrze zna i rozumie problemy innych użytkowników, a przez lata wypracował na nie odpowiedzi w postaci wachlarza możliwości.
Gdy na jakiś termin zgłosi się minimalna liczba osób, termin oznaczamy jako gwarantowany.
Jeśli jakiś termin oznaczony jest jako gwarantowany to oznacza to, że na 100% się odbędzie we wskazanym czasie i miejscu.
Nawet gdyby część takiej grupy zrezygnowała lub przeniosła się na inny termin, raz ustalony termin gwarantowany takim pozostaje.
Ewentualne ryzyko ponosimy my jako organizator.
Przejdź do terminów tego szkolenia
![](https://jsystems.pl/page_resources/images/logo/medium/jira64.png)
Sprawdź, co mówią o nas ci, którzy nam zaufali
Trenerzy kategorii JIRA
![](https://jsystems.pl/new_page_resources/images/trainers/rafal_nowakowski.jpg)
![](https://jsystems.pl/new_page_resources/images/trainers/rafal_nowakowski.jpg)
Doświadczony ekspert w obszarze Jiry i narzędzi Atlassian. Aktywny administrator i developer Jira, który od ponad 5 lat zdobywa doświadczenie równolegle w wielu organizacjach spotykając się z szeroką gamą wymagań. Ponadto administrator Jiry niemalże z wykształcenia, gdyż ukończył studia o specjalizacjach, takich jak informatyczne systemy zarządzania i inżynieria procesów biznesowych. Obecnie pełni rolę Inżyniera Atlassian w zespole jednego z polskich Gold Solution Partnerów Atlassian.
W swojej pracy skupia się na tym, aby rozwiązania tworzone na platformie Jira były przyjazne dla użytkowników, wspierały ich pracę, a jednocześnie były zarządzane i łatwe w utrzymaniu dla administratorów. Specjalizuje się w implementacji procesów biznesowych, a także wspierających zarządzani inicjatywami i projektami. Posiada doświadczenie w budowaniu procesów z obszaru zarządzania testami i release managementu. Realizował liczne projekty uwzględniające Jirę z systemami zewnętrznymi, w tym z SAP.
Z drugiej strony aktywny użytkownik Jiry, który dobrze zna i rozumie problemy innych użytkowników, a przez lata wypracował na nie odpowiedzi w postaci wachlarza możliwości.