Fundamenty Jiry dla każdego
Najbliższe terminy tego szkolenia
Standardy JSystems
- Wszyscy nasi trenerzy muszą być praktykami i osiągać średnią z ankiet minimum 4.75 na 5. Nie ma wśród nas trenerów-teoretyków. Każdy trener JSystems ma bogate doświadczenie komercyjne w zakresie tematów z których prowadzi szkolenia.
- Wszystkie szkolenia mają format warszatowy. Każde zagadnienie teoretyczne jest poparte rzędem warsztatów w ściśle określonym formacie.
- Terminy gwarantowane na 100%. Jeśli jakiś termin jest oznaczony jako gwarantowany, oznacza to że odbędzie się nawet jeśli część grupy wycofa się z udziału. Ryzyko ponosimy my jako organizator.
- Do każdego szkolenia które wymaga jakiegokolwiek oprogramowania dostarczamy skonfigurowane, gotowe hosty w chmurze. Dzięki temu uczestnik nie musi nic instalować na swoim komputerze (i bić się z blokadami korporacyjnymi). Połączenie następuje przez zdalny pulpit lub SSH - w zależności od szkolenia.
Program szkolenia
- Wstęp
- Wprowadzenie do narzędzia
- Obszary zastosowania Jiry
- Alternatywne narzędzia
- Omówienie dostępnych produktów Jira
- Dodatki do Jiry
- Struktura danych
- Czym są projekty w Jirze
- Poziomy zgłoszeń
- Dostępne typy zgłoszeń
- Pola
- Pola systemowe: wersje, komponenty
- Pola własne, typy pól
- Jak odczytywać informacje o zgłoszeniu
- Przepływy pracy (workflow)
- Statusy
- Przejścia i ich różne typy
- Co mam zrobić z przypisanym do mnie zgłoszeniem
- Rozwiązanie a Status
- Jak odnaleźć zgłoszenia, które mnie interesują – wyszukiwanie zgłoszeń
- Wyszukiwanie szybkie
- Wyszukiwanie proste
- Wyszukiwanie zaawansowane – zapytania JQL
- Zapisywanie i udostępnianie filtrów
- Powiadomienia bez spamu – ustaw swoje powiadomienia
- Praktyczne zapytania np. do publikacji release notes
- Obsługa zgłoszeń
- Tworzenie zgłoszeń
- Dostępne akcje na zgłoszeniu (komentowanie, klonowanie, łączenie…)
- Rejestracja czasu pracy – rejestracja i odczytywanie wyników
- Wizualizacja i monitorowanie zgłoszeń
- Tworzenie dashboardów
- Tworzenie tablic Kanban i Scrum, omówienie różnic
- Szczegóły organizacji codziennej pracy z wykorzystaniem tablic
- Praca w sprintach
- Szacowanie
- Techniki zarządzania backlogiem
- Raporty
- Co może robić i widzieć użytkownik, a czego nie i czemu – uprawnienia
- Poziomy konfiguracji uprawnień
- Kto decyduje o uprawnieniach
- Ukrywanie i udostępnianie pojedynczych zgłoszeń
- Masowe operacje na zgłoszeniach
- Zmiana statusu wielu zgłoszeń jednocześnie
- Masowa edycja zgłoszeń
- Import i export zgłoszeń
- Jak importować zgłoszenia
- Czym się różni import dla użytkownika od importu administratora
- Jak eksportować zgłoszenia
- Jak unikać krzaczków zamiast polskich znaków
- Integracja Jiry z innymi systemami
- Pytania i odpowiedzi, wymiana doświadczeń, propozycje dostępnych rozwiązań na zagadnienia przedstawione przez uczestników szkolenia
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!Cel i korzyści ze szkolenia
Uczestnik szkolenia będzie miał przede wszystkim okazję poznać mechanizmy działania Jiry wykorzystywane w każdych procesach biznesowych i IT zaimplementowanych na Jirze. Świadomość funkcjonalności narzędzia, dla bieżących użytkowników pozwoli na jej efektywniejsze wykorzystanie i szybkie docieranie do najważniejszych informacji. Uczestnik będzie miał szanse zdobyć fundamentalną i ponadczasową wiedzę pozwalającą odnaleźć się w każdym procesie, niezależnie od charakterystyki samego procesu i jego potencjalnej zmienności. Tym samym, materiał omawiany na szkoleniu pozwoli sprawnie kontaktować się z administratorami Jira i świadomie formułować wymagania do zmian istniejących lub implementacji nowych procesów w Jirze. Także osoby rozważające wdrożenie rozwiązań opartych na Jirze na podstawie zdobytej wiedzy będą mogły podjąć trafne decyzje co do wyboru platformy.
Adresaci szkolenia
- Użytkownicy chcący lepiej poznać narzędzie, aby skuteczniej je wykorzystywać
- Kluczowi użytkownicy procesów biznesowych i IT
- Właściciele procesów biznesowych i IT
- Liderzy zespołów
- Członkowie zespołów scrum
- Kierownicy projektów
- Architekci i analitycy
- Członkowie zespołów planujących wdrożyć rozwiązania oparte o Jire
- Początkowi administratorzy Jiry chcący uporządkować wiedzę
Ważne – szkolenie dotyczy Jiry Server / Data Center, nie Cloud – poniżej informacja jak sprawdzić swoją wersję. Rekomendujemy uczestnictwo w szkoleniach dotyczącej tylko takiej wersji jaka jest lub będzie wykorzystywana w organizacji.
Jeśli strona z Jirą w Twojej firmie jest w domenie firmy, np. https://jira.jsystems.pl to najprawdopodobniej jest to wersja Server / Data Center.
Adres Jiry Cloud jest zazwyczaj skonstruowany tak, że nazwa firmy, jest jej pierwszym członem i jest w domenie atlassian.net, która jest stała, np. https://jsystems.atlassian.net.
Prowadzący szkolenie: Rafał Nowakowski
Doświadczony ekspert w obszarze Jiry i narzędzi Atlassian. Aktywny administrator i developer Jira, który od ponad 5 lat zdobywa doświadczenie równolegle w wielu organizacjach spotykając się z szeroką gamą wymagań. Ponadto administrator Jiry niemalże z wykształcenia, gdyż ukończył studia o specjalizacjach, takich jak informatyczne systemy zarządzania i inżynieria procesów biznesowych. Obecnie pełni rolę Inżyniera Atlassian w zespole jednego z polskich Gold Solution Partnerów Atlassian.
W swojej pracy skupia się na tym, aby rozwiązania tworzone na platformie Jira były przyjazne dla użytkowników, wspierały ich pracę, a jednocześnie były zarządzane i łatwe w utrzymaniu dla administratorów. Specjalizuje się w implementacji procesów biznesowych, a także wspierających zarządzani inicjatywami i projektami. Posiada doświadczenie w budowaniu procesów z obszaru zarządzania testami i release managementu. Realizował liczne projekty uwzględniające Jirę z systemami zewnętrznymi, w tym z SAP.
Z drugiej strony aktywny użytkownik Jiry, który dobrze zna i rozumie problemy innych użytkowników, a przez lata wypracował na nie odpowiedzi w postaci wachlarza możliwości.
Gdy na jakiś termin zgłosi się minimalna liczba osób, termin oznaczamy jako gwarantowany.
Jeśli jakiś termin oznaczony jest jako gwarantowany to oznacza to, że na 100% się odbędzie we wskazanym czasie i miejscu.
Nawet gdyby część takiej grupy zrezygnowała lub przeniosła się na inny termin, raz ustalony termin gwarantowany takim pozostaje.
Ewentualne ryzyko ponosimy my jako organizator.
Przejdź do terminów tego szkolenia
Sprawdź, co mówią o nas ci, którzy nam zaufali
Trenerzy kategorii JIRA
Doświadczony ekspert w obszarze Jiry i narzędzi Atlassian. Aktywny administrator i developer Jira, który od ponad 5 lat zdobywa doświadczenie równolegle w wielu organizacjach spotykając się z szeroką gamą wymagań. Ponadto administrator Jiry niemalże z wykształcenia, gdyż ukończył studia o specjalizacjach, takich jak informatyczne systemy zarządzania i inżynieria procesów biznesowych. Obecnie pełni rolę Inżyniera Atlassian w zespole jednego z polskich Gold Solution Partnerów Atlassian.
W swojej pracy skupia się na tym, aby rozwiązania tworzone na platformie Jira były przyjazne dla użytkowników, wspierały ich pracę, a jednocześnie były zarządzane i łatwe w utrzymaniu dla administratorów. Specjalizuje się w implementacji procesów biznesowych, a także wspierających zarządzani inicjatywami i projektami. Posiada doświadczenie w budowaniu procesów z obszaru zarządzania testami i release managementu. Realizował liczne projekty uwzględniające Jirę z systemami zewnętrznymi, w tym z SAP.
Z drugiej strony aktywny użytkownik Jiry, który dobrze zna i rozumie problemy innych użytkowników, a przez lata wypracował na nie odpowiedzi w postaci wachlarza możliwości.