Programowanie w języku Java

Najbliższe terminy tego szkolenia
Skuteczność
Program szkolenia
- Wprowadzenie do Javy i środowiska programistycznego
- Ogólne omówienie platformy
- Składowe JAVA – zagadkowe trójliterowce JDK, JVM, JRE
- Instalacja JDK i środowiska programistycznego
- Sterowanie programem – warunki
- Podstawowa składnia prostej instrukcji warunkowej
- Blokowość kodu i zakres widoczności zmiennych
- Operatory logiczne
- Pętle - podstawa algorytmiki
- Czym jest pętla?
- Operatory inkrementacji i dekrementacji
- Najczęściej używana pętla for
- Bardzo ważna pętla while
- Rzadka pętla do-while
- Pola i metody statyczne
- Co robi słowo static?
- Gdzie się tego używa?
- Wzorzec projektowy Singleton
- GIT
- Repozytorim zdalne a lokalne
- Obsługa z poziomu konsoli
- Łączenie zmian i rozwiązywanie konfliktów
- Maven
- Cykl zycia
- Plik pom.xml
- Jak obsługiwać biblioteki
- Obiektowość w Javie
- Wstęp do programowania obiektowego
- Na czym polega różnica między obiektem, a nie obiektem
- Klasa i obiekt danej klasy
- Klasa a obiekt
- Pola
- Metody obiektów
- Konstruktory
- Konstruktory domyślne
- Konstruktory bezparametrowe vs posiadające parametry
- Przesłanianie konstruktorów domyślnych
- Przeciążanie konstruktorów
- Cykl życia obiektu
- Pakiety
- Idea pakietów
- Konwencje nazewnicze
- Specyfikatory dostępu
- public
- private
- protected
- Interfejs graficzny (Java FX)
- Okna
- Pola edycyjne
- Pola do wyświetlania danych
- Przyciski
- Obsługa zdarzeń – np. kliknięcia
- Interakcje między komponentami
- Dziedziczenie klas
- Co to znaczy dziedziczenie?
- Do czego służy dziedziczenie?
- Działanie dziedziczenia
- Instrukcja super()
- Polimorfizm
- Czym jest polimorfizm?
- Przesłanianie metod
- Wyjątki i ich obsługa
- Czym się różni wyjątek od błędu?
- Try – catch
- Klasy wyjątków
- Propagacja wyjątków
- Kolekcje
- Listy
- Rodzaje listy
- Klasy opakowujące
- Zarządzanie zawartością kolekcji
- Wykorzystanie kolekcji
- JDBC – obsługa baz danych
- Niezbędne biblioteki
- Połączenie z bazą danych
- Singleton a pula połączeń
- Mapowanie modelu relacyjnego na obiektowy
- Odczytywanie danych z bazy
- Wstawianie nowych wierszy
- Autogenerowanie kluczy
- Kasowanie wierszy
- Aktualizacja danych
- Zapytania preparowane
- Aspekty wydajnościowe
- Dobre praktyki w programowaniu
- Co dalej?
- Wzorce projektowe
- JEE
- Android
- Frameworki
- ORMy
- Gdzie szukać pracy jako programista?
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!Praktyka!
- Aplikacja do obsługi magazynu
- Komunikator typu "Gadu Gadu"
- Aplikacja do zgłoszeń serwisowych
- Aplikacja do zarządzania zasobami ludzkimi
- Wiele innych, cały czas powstają nowe :)

W ramach szkolenia omawiane są również nowości w Javie 19.
Szkolenia na wysokim poziomie - prowadzone przez programistów

Nasi trenerzy to programiści z wieloletnim stażem stale zajmujący się zawodowo programowaniem w Javie. Na codzień pracują w różnych firmach, mając cały czas styczność z technologią której nauczają następnie na naszych zajęciach. Dzięki temu możesz mieć pewność że są to praktycy którzy nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje.
Uczestnik po ukończeniu tego szkolenia będzie potrafił:
- Tworzyć aplikacje "okienkowe" i konsolowe
- Znaleźć i poprawić błędy w aplikacjach JAVA
- Tworzyć aplikacje wielowątkowe o równolegle działających procesach
- Korzystać z zewnętrznych zasobów w aplikacjach JAVA
- Stworzyć aplikację wykorzystującą bazy danych

Sprawdź, co mówią o nas ci, którzy nam zaufali
Trenerzy kategorii Java










Jestem programistą z ponad 15-letnim doświadczeniem. W trakcie swojej kariery kilka razy zmieniałem obszary, z którymi miałem do czynienia (poczynając od niskopoziomowego programowania w C, poprzez fullstackowe zabawy w RubyOnRails, aż do prawdziwego backendu w Javie). Odkąd pamiętam, zawsze lubiłem dzielić się wiedzą z innymi i sprawiało to satysfakcję obu stronom tego procesu. Dlatego naturalną konsekwencją było to, iż zostałem kilka lat temu profesjonalnym trenerem IT.
Prowadzenie szkoleń pozwala mi również na każdorazowe powtórzenie i ugruntowanie swojej wiedzy, co potem bardzo przydaje się w pracy projektowej. Natomiast to, co daje mi największe zadowolenie jako trenerowi, to sytuacja gdy uczeń przerośnie mistrza - wtedy wiem, że dałem z siebie wszystko, a moja praca przyniosła owoce.