Testowanie aplikacji Androidowych

Czas trwania
5
dni
Najbliższe terminy tego szkolenia
Cena szkolenia
3000 PLN
(netto)
Skuteczność
Program szkolenia
- Podstawy testowania
- Dla czego warto testować aplikacje
- Rodzaje testów
- Struktura testów (given-when-then)
- Pisanie przejrzystych i łatwych w utrzymaniu testów
- Wpływ testowania na skalowalność aplikacji
- TDD - czyli programowanie sterowane testami
- Definicja TDD
- Cykl red-green-refactor
- Testy jednostkowe
- Czym są testy jednostkowe
- Możliwości JUnit
- Czytelne i proste assercje przy użyciu biblioteki AssertJ
- Idea mockowania
- Po co i jak pisać mocki
- Zapoznanie się z biblioteką Mockito
- Mockowanie i szpiegowanie w praktyce
- Testowanie, a cykl życia i komponenty systemu Android
- Czym jest Roboletric
- Testowanie kodu zależnego od cyklu życia aplikacji
- Testowanie zachowań użytkownika
- Wstrzykiwanie zależności
- Koncepcja wstrzykiwania zależności
- Przewaga wstrzykiwania zależności nad metodami statycznymi i singletonami
- Sposoby wstrzykiwania zależności
- Realizacja wstrzykiwania zależności bez dodatkowych bibliotek
- Wstrzykiwanie zależności przy użyciu biblioteki Dagger 2
- Automatyzacja testów aplikacji
- Sposoby wykonywanie testów automatycznych
- Monkey – czyli jak wykorzystać małpkę do prostych testów
- Biblioteka Espresso i testowanie kompletnych zachowań użytkowników
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!
Jeżeli piszesz aplikacje Androidowe i zastanawiasz się, czy warto testować je automatycznie lub chciałbyś to robić, ale nie masz jeszcze pewności jak – szkolenie to jest właśnie dla Ciebie.
W trakcie szkolenia dowiesz się jak pisać dobre testy jednostkowe, w praktyce poznasz TDD, a także biblioteki takie jak JUnit, AssertJ, Mockito, Roboletric i Espresso.
Na przeprowadzanych warsztatach pod okiem trenera stworzysz swoją pierwszą solidnie przetestowaną aplikację. Pozwoli Ci to uniknąć powracających bugów, a osobom pracującym z Twoim kodem poczucia niepewności gdy wprowadzają do niego zmiany.
Przekonasz się jak szybko pisanie testów wejdzie Ci w krew.
Wymagania
Podstawowa znajomość komponentów systemu Android.
podstawowa znajomość języka Java lub Kotlin.
Na przeprowadzanych warsztatach pod okiem trenera stworzysz swoją pierwszą solidnie przetestowaną aplikację. Pozwoli Ci to uniknąć powracających bugów, a osobom pracującym z Twoim kodem poczucia niepewności gdy wprowadzają do niego zmiany.
Przekonasz się jak szybko pisanie testów wejdzie Ci w krew.
Wymagania
Podstawowa znajomość komponentów systemu Android.
podstawowa znajomość języka Java lub Kotlin.
