Podstawy programowania dla platformy Android

Czas trwania
3
dni
Najbliższe terminy tego szkolenia
Cena szkolenia
1800 PLN
(netto)
Skuteczność
Program szkolenia
Wprowadzenie do programowania dla platformy Android, podstawowe narzędzia
- Wprowadzenie do programowania dla platformy Android
- Środowisko Android Studio skonfigurowane pod programowanie dla Androida
- Tworzenie i uruchamianie projektu
- Tworzenie i konfiguracja urządzeń wirtualnych
- Testowanie aplikacji na urządzeniach wirtualnych
- Podłączanie fizycznych urządzeń
- Testowanie aplikacji na fizycznych urządzeniach
Elementy wizualne
- Przegląd podstawowych komponentów graficznych
- Podpinanie komponentów wizualnych w kodzie
- Obsługa i konfiguracja podstawowych komponentów graficznych
- korzystanie ze strings.xml
- Internacjonalizacja
- Szablony kolorów
- Style komponentów
- Tło ekranu aplikacji
- Konfiguracja własnego menu
- Różne layouty w różnych orientacjach
- Scroll view – ekran przewijalny
- Układy elementów na ekranie – rodzaje layoutów
Czas na programowanie!
- Wykorzystanie logd w debugowaniu
- Komunikaty Toast
- Podpowiedzi w oknach edycyjnych
- Obsługa zdarzenia kliknięcia na komponent
- Cykl życia aplikacji
- Obracanie ekranu i zapis stanu aplikacji
- Intencje
- Otwieranie przeglądarki www z aplikacji
- Komunikaty rozgłoszeniowe i odbieranie komunikatów rozgłoszeniowych
- Okna dialogowe
- Projekt podsumowujący
Wielowątkowość i zadania w tle
- Wykorzystanie klas Thread i Runnable
- Wykorzystanie klasy AsyncTask
- Wykorzystanie klasy Service
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!
Szkolenie wprowadza w świat programowania dla platformy Android. Obejmuje podstawowe zagadnienia. Pozwala szybko wdrożyć się w nową technologię. Po tym szkoleniu można kształcić się dalej w dowolnym kierunku z zakresu programowania Androida. W ramach szkolenia prowadzone są warsztaty, na których uczestnicy nabywają praktycznych umiejętności tworząc ciekawe projekty. W trakcie programowania przez uczestników, trener cały czas pomaga uczestnikom w razie pojawienia się problemów. Stosunek części teoretycznej do praktycznej to ok 40/60. Uczestnicy testują napisane oprogramowanie nie tylko na emulatorach, ale i na fizycznym sprzęcie. Najlepiej byłoby, gdyby uczestnicy przychodząc na to szkolenie znali choć podstawy Javy. Nie jest to jednak niezbędne, w razie potrzeby trener może osoby nie znające tego języka wprowadzić w podstawy programowania w Javie.
