Podstawy języka Java i wprowadzenie do programowania na platformie Android
Najbliższe terminy tego szkolenia
Standardy JSystems
- Wszyscy nasi trenerzy muszą być praktykami i osiągać średnią z ankiet minimum 4.75 na 5. Nie ma wśród nas trenerów-teoretyków. Każdy trener JSystems ma bogate doświadczenie komercyjne w zakresie tematów z których prowadzi szkolenia.
- Wszystkie szkolenia mają format warszatowy. Każde zagadnienie teoretyczne jest poparte rzędem warsztatów w ściśle określonym formacie.
- Terminy gwarantowane na 100%. Jeśli jakiś termin jest oznaczony jako gwarantowany, oznacza to że odbędzie się nawet jeśli część grupy wycofa się z udziału. Ryzyko ponosimy my jako organizator.
- Do każdego szkolenia które wymaga jakiegokolwiek oprogramowania dostarczamy skonfigurowane, gotowe hosty w chmurze. Dzięki temu uczestnik nie musi nic instalować na swoim komputerze (i bić się z blokadami korporacyjnymi). Połączenie następuje przez zdalny pulpit lub SSH - w zależności od szkolenia.
Program szkolenia
Wprowadzenie do Javy
- Wprowadzenie do Javy
- Przegląd technologii związanych z językiem programowania Java
Instalacja i konfiguracja niezbędnych narzędzi
- Instalacja JDK
- Instalacja i korzystanie z NetBeans
- Instalacja i korzystanie z Android Studio
Podstawy programowania w Javie
- Obiektowość
- Klasy
- Pakiety
- Podstawowe typy danych
- Pola
- Metody
- Klasy
- Tworzenie obiektów
- Dostęp do pól obiektów
- Wywoływanie metod
- Pętle
- Bloki warunkowe
- Wyjątki i ich obsługa
- Słowo kluczowe static
- Klasy zagnieżdzone
- Gettery i settery
Dziedziczenie
- Podstawy dziedziczenia
- Wielopoziomowe hierarchie klas
- Przesłanianie metod
- Wykorzystanie słowa kluczowego super
- Klasy abstrakcyjne
- Polimorfizm
Interfejsy
- Wstęp do interfejsów
- Definiowanie interfejsów
- Implementacja interfejsów
- Interfejsy a dziedziczenie
Wielowątkowość
- Wstęp do wielowątkowości
- Klasa Thread
- Klasa Runnable
Wprowadzenie do programowania dla platformy Android, podstawowe narzędzia
- Wprowadzenie do programowania dla platformy Android
- Środowisko Android Studio skonfigurowane pod programowanie dla Androida
- Tworzenie i uruchamianie projektu
- Tworzenie i konfiguracja urządzeń wirtualnych
- Testowanie aplikacji na urządzeniach wirtualnych
- Podłączanie fizycznych urządzeń
- Testowanie aplikacji na fizycznych urządzeniach
Elementy wizualne
- Przegląd podstawowych komponentów graficznych
- Podpinanie komponentów wizualnych w kodzie
- Obsługa i konfiguracja podstawowych komponentów graficznych
- korzystanie ze strings.xml
- Internacjonalizacja
- Szablony kolorów
- Style komponentów
- Tło ekranu aplikacji
- Konfiguracja własnego menu
- Różne layouty w różnych orientacjach
- Scroll view – ekran przewijalny
- Układy elementów na ekranie – rodzaje layoutów
Czas na programowanie!
- Wykorzystanie logd w debugowaniu
- Komunikaty Toast
- Podpowiedzi w oknach edycyjnych
- Obsługa zdarzenia kliknięcia na komponent
- Cykl życia aplikacji
- Obracanie ekranu i zapis stanu aplikacji
- Intencje
- Otwieranie przeglądarki www z aplikacji
- Komunikaty rozgłoszeniowe i odbieranie komunikatów rozgłoszeniowych
- Okna dialogowe
- Projekt podsumowujący
Wielowątkowość i zadania w tle
- Wykorzystanie klas Thread i Runnable
- Wykorzystanie klasy AsyncTask
- Wykorzystanie klasy Service
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!Stanowisko robocze
Do tego szkolenia każdy uczestnik otrzymuje dostęp do indywidualnej wirtualnej maszyny w chmurze. Ma ona zainstalowane i skonfigurowane wszystko co potrzebne do realizacji szkolenia. Maszyna będzie dostępna przez cały okres szkolenia.
Gdy na jakiś termin zgłosi się minimalna liczba osób, termin oznaczamy jako gwarantowany.
Jeśli jakiś termin oznaczony jest jako gwarantowany to oznacza to, że na 100% się odbędzie we wskazanym czasie i miejscu.
Nawet gdyby część takiej grupy zrezygnowała lub przeniosła się na inny termin, raz ustalony termin gwarantowany takim pozostaje.
Ewentualne ryzyko ponosimy my jako organizator.
Przejdź do terminów tego szkolenia