Power BI - pulpit analityka i managera

Najbliższe terminy tego szkolenia
Skuteczność
Program szkolenia
- Wprowadzenie do programu Power BI Desktop
- Wersje i typy licencji i możliwości programu
- Główne zastosowania
- Omówienie interfejsu użytkownika
- Raport, karta i wizualizacja – główne składniki programu
- Usługi Power BI w chmurze – możliwości i ograniczenia
- Pierwsze modele Power BI
- Praca z gotowym modelem danych – jedna tabela z danymi
- Podstawowe wizualizacje – łączenie elementu wizualnego z danymi
- Typy danych, ustawienia regionalne
- Wykres liniowy, słupkowy i punktowy. Dostosowanie elementów wizualizacji
- Karta, tabela, macierz – formatowanie obiektów
- Wizualizacje oparte o dane geograficzne – mapa i kartogram
- Filtr wizualizacji, karty i raportu
- Praca z modelem opartym na wielu tabelach
- Tabele, relacje i model danych w analizie
- Automatyczne i manualne łączenie tabel z użyciem relacji
- Optymalizacja i modyfikacja danych przyłączonych do modelu
- Tworzenie kolumn obliczeniowych
- Wstęp do modelowania i łączenia danych
- Model danych Power Query dla Power BI Desktop
- Rodzaje źródeł danych dla Power Query – możliwości i ograniczenia
- Pliki TXT/CSV – edycja i konwersja informacji
- Arkusze kalkulacyjne i ich elementy jako źródła danych dla wizualizacji (arkusz, zakres)
- Relacyjne bazy danych (Access, SQL Server) – import relacji
- Zapytania bezpośrednie (Direct Query - SQL)
- Łączenie niestandardowych źródeł danych SQL + CSV + Strony
- Dane zewnętrzne (sklep internetowy, program księgowy, hurtownia danych)
- Wprowadzenie do języka M i tworzenie modelu danych
- Kolumny obliczeniowe, warunkowe i wyrażenia tabelaryczne
- Zaawansowane elementy wizualne
- Kluczowe wskaźniki wydajności KPI
- Zaawansowane hierarchia modelu danych
- Wizualizacje niestandardowe z platformy handlowej
- Import wizualizacji z plików (rozszerzenia Power BI)
- Udostępnianie raportów Power BI Desktop
- Wyprowadzenie danych wizualizacji do pliku CSV
- Eksport raportu do formatu PDF
- Udostępnienie raportu w chmurze
- Osadzenie raportu na witrynie Sharepoint i witrynie publicznej www
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!Szkolenie pozwala opanować wiedzę w zakresie tworzenia interaktywnych wizualizacji danych przy zastosowaniu narzędzi Power BI, opartych na modelu tworzonych z użyciem Power Query.
Celem szkolenia jest tworzenie raportów z użyciem narzędzi Power BI, udostępnianie ich współpracownikom. Import i łączenie danych z plików i baz SQL. Transformacja, konwersja i scalanie dostępnych informacji.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił pobierać, przekształcać i prezentować w zwięzłej formie dane z użyciem raportów Power BI.

Trenerzy kategorii Power BI

