Adobe Illustrator - program do grafiki wektorowej, czyli logotypy rysunki, ikony, do druku, video i Internetu
Najbliższe terminy tego szkolenia
Standardy JSystems
- Wszyscy nasi trenerzy muszą być praktykami i osiągać średnią z ankiet minimum 4.75 na 5. Nie ma wśród nas trenerów-teoretyków. Każdy trener JSystems ma bogate doświadczenie komercyjne w zakresie tematów z których prowadzi szkolenia.
- Wszystkie szkolenia mają format warszatowy. Każde zagadnienie teoretyczne jest poparte rzędem warsztatów w ściśle określonym formacie.
- Terminy gwarantowane na 100%. Jeśli jakiś termin jest oznaczony jako gwarantowany, oznacza to że odbędzie się nawet jeśli część grupy wycofa się z udziału. Ryzyko ponosimy my jako organizator.
Program szkolenia
- Adobe Illustrator - wprowadzenie i interfejs programu
- Adobe Creative Cloud
- Intrerfejs programu - usprawnienia pracy
- Preferencje najważniejsze ustawienia
- Przestrzenie robocze – usprawnienia wykorzystanie
- Ergonomia pracy z programem
- Zarządzanie panelami i paletami
- Zarządzanie narzędziami
- panel sterowania, tryby dokumentu
- wygodne skróty klawiaturowe
- modyfikowanie interfejsu
- Metody tworzenia nowego dokumentu
- okna nowy dokument
- ustawienia predefiniowane i własne
- ustawienia właściwości pracy
- Rodzaje dokumentów - różnice
- Przestrzeń robocza (Workspace)
- Obszar roboczy/ilustracji (Artboard) - zastosowanie i przeznaczenie
- Zarządzanie wielkością obszaru roboczego/ilustracji
- Modyfikowanie obszaru roboczego/ilustracji
- Stół roboczy (Worktable) – różne formaty pracy
- Grafika wektorowa
- Grafika wektorowa a grafika bitmapowa (rastrowa) – podobieństwa i różnice
- Grafika wektorowa natywny sposób pracy
- Wypełnienie i obrys kształtów graficznych a ścieżka
- Narzędzia Illustratora
- Narzędzia zaznaczania i Opcje narzędzi
- Rectangle, ellipse, star itp. - narzędzia do szybkiego rysowania zdefiniowanych kształtów
- Selection Tool (Czarna strzałka) – wykorzystanie narzędzia, technika pracy
- Direct selection Tool (biała strzałka) – wykorzystanie narzędzia, technika pracy
- Modyfikujemy kształty zdefiniowane - obiekty
- Skalujemy i modyfikujemy obiekty
- Tworzymy pierwsze rysunki za pomocą zdefiniowanych kształtów
- Zaznaczamy i skalujemy ścieżki i obiekty
- Obracanie ścieżek i obiektów
- Narzędzie ołówek - poznajemy techniki pracy
- Przydatne techniki wykonywania rysunków
- Ołówek - Opcje ołówka - poznajemy metody wykorzystania tego narzędzia
- Narzędzie gładzik
- Rysowanie i wygładzanie ścieżek - uczymy się metod poprawiania rysunków własnych
- Kolory w Illustratorze
- Tryby koloru
- Palety kolorów
- Metody nadawania i modyfikowania kolorów
- Dodajemy kolor do wypełnienia i obrysu
- Zarządzamy obrysem i wypełnieniem - opcje obrysów
- Barwa nasycenie i jasność koloru
- Techniki uzyskiwania odpowiedniej barwy
- Krzywe Beziera/ścieżki wektorowe
- Narzędzia do rysowania i modyfikowania ścieżek
- Poznajemy Krzywe Beziera – ścieżki illustracji
- Techniki tworzenia krzywych/ścieżek
- Budowanie kształtów przy pomocy ścieżek
- Edytowanie ścieżek, składniki segmenty, punkty i węzły
- Punkty gładkie i narożne, konwertowanie
- Metody łączenia i dzielenia ścieżek
- sposoby wykorzystania i tworzenia kształtów symetrycznych
- Outline - szkielet - poznajemy opcje przydatne w rysowaniu
- Tworzymy ścieżki o nieregularnych kształcie
- Poznajemy tajniki transformacji ścieżek - czyli wektorowe przekształcenia
- Zaznaczamy obiekty, łączymy, grupujemy - tworzymy rysunki
- Poznajemy metody transformacji
- Tworzymy grupę i izolujemy ją
- Zaznaczamy, kopiujemy i grupujemy obiekty
- Wykonujemy transformacje i modyfikacje na obiektach i grupach
- Edytujemy elementy grupy
- Poznajemy efektywne sposoby zaznaczania
- Zaznaczamy - poznajemy narzędzie różdżka i lasso
- Uczymy się przydatnych technik zaznaczania
- Poznajemy Generator kształtów
- Łączymy obiekty wektorowe
- Tworzymy logotypy
- Budujemy piktogramy – tworzymy komercyjne treści
- Poznajemy automatyczne mechanizmy łączenia wycinania dzielenia kształtów
- Budujemy ikony programów komputerowych
- Efekty i flirty Illustratora, Raster i rozdzielczość
- Ustawienia efektów rastra dokumentu wektorowego
- Nakładamy efekty na rysunki
- Edytujemy efekty i nakładamy nowe
- Usuwamy, dodajemy i modyfikujemy efekty za pomocą narzędzi i palet
- Sposoby modyfikowania kształtów poprzez filtry i palety
- Proste i niezwykle efektowne techniki rysowania błyskawiczego
- Tworzymy przejścia i rozmieszczamy obiekty automatycznie
- narzędzia dedykowane – Blend Tool - do tworzenia przejść
- Poznajemy sposoby rozmieszczania i wyrównywania obiektów
- Rozmieszczamy obiekty precyzyjnie i szybko – metody duplikacji
- Tworzymy różnorodne przejścia pomiędzy obiektami
- Tworzymy w szybki sposób efektowne rysunki
- Kontynujemy pracę z paletami do zarządzania kolorami ilustracji
- Poznajemy rodzaje palet do kolorów w programie Illustrator
- Tworzymy i modyfikujemy kolory i palety
- Odkrywamy ogromne możliwości biblioteki kolorów
- Wykorzystujemy palety kolor oraz próbki by tworzyć barwy na wiele sposobów
- Symbole rysunki w naszych ilustracjach
- Poznajemy techniki wykorzystywania i tworzenia symboli
- Techniki szybkiego tworzenia złożonych ilustracji z własnych grafik (symboli)
- Uczymy się edytowania i zarządzania symbolami
- Poznajemy narzędzia do pracy z symbolami
- Tworzymy własne symbole
- Korzystamy z biblioteki symboli
- Pędzle (narzędzia) w Illustratorze - zwiększają one realizm naszych grafik i rysunków
- Poznajemy rodzaje pędzli
- Używamy pędzli do tworzenia wektorowych ilustracji
- Malujemy z użyciem różnych typów pędzla
- Tworzenie własnych pędzli podstawowych
- Wykorzystujemy pędzle do tworzenia ilustracji
- Wykorzystujemy biblioteki pędzli
- Maski w Adobe Illustrator
- Dodajemy maski wektorowe
- używamy maski do wycinania kształtów
- Edycja maski oraz jej zawartości
- Praca ze zdjęciami i grafiką bitmapową
- Importujemy zdjęcia
- Importujemy grafiki bitmapowe
- Poznajemy zasady importu
- Tworzymy rysunki ze zdjęć za pomocą narzędzi tradycyjnych (kalkomania)
- Wektoryzujemy zdjęcia (zamieniamy zdjęcia na ilustrację – rysunek)
- Poznajemy zasady wektoryzacji fotografii
- Wykorzystujemy wektoryzowane pliki w praktycznych pracach
- Aktywne malowanie - metoda tworzenia ilustracji z kresek i linii
- Tworzymy grupę aktywnego malowania
- Uczymy się szybkiego kolorowania grupy
- Używamy odpowiednich narzędzi do kolorowania i szybkiej wymiany barw
- Wzory (pattern) do wypełnień obiektów
- Dzięki tej technice możemy tworzyć tkaniny i ciekawe wypełnienia obiektów
- wykorzystujemy gotowe wzorki wypełnień
- tworzymy własne
- edytujemy wzorki
- Typografia - wprowadzanie tekstu do ilustracji
- Umieszczamy tekst w Illustratorze - różne techniki i zastosowanie
- Różne techniki używania tekstu
- Tekst punktowy, Tekst w ramce
- Edytujemy teksty
- Ustawiamy parametry typograficzne (akapitu)
- Zapoznajemy się z zasadami edycji i formatowania tekstu
- Uczymy się przelewać tekst pomiędzy ramkami
- Zamieniamy teksty na krzywe
- Tworzymy projekty z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej (reklamy ulotki itp)
- Zapis naszej pracy
- metody zapisu plików illustartora w zależności od przeznaczenia i wykorzystania
- Zapisujemy jako AI w Adobe illustrator
- Tworzenie i zapisywanie plików PDF
- Zapis grafiki jako SVG
- Efektywne metody i przygotowanie plików do pracy z innymi programami
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!
Gdy na jakiś termin zgłosi się minimalna liczba osób, termin oznaczamy jako gwarantowany.
Jeśli jakiś termin oznaczony jest jako gwarantowany to oznacza to, że na 100% się odbędzie we wskazanym czasie i miejscu.
Nawet gdyby część takiej grupy zrezygnowała lub przeniosła się na inny termin, raz ustalony termin gwarantowany takim pozostaje.
Ewentualne ryzyko ponosimy my jako organizator.
Przejdź do terminów tego szkolenia