Programowanie w języku Java
Najbliższe terminy tego szkolenia
Standardy JSystems
- Wszyscy nasi trenerzy muszą być praktykami i osiągać średnią z ankiet minimum 4.75 na 5. Nie ma wśród nas trenerów-teoretyków. Każdy trener JSystems ma bogate doświadczenie komercyjne w zakresie tematów z których prowadzi szkolenia.
- Wszystkie szkolenia mają format warszatowy. Każde zagadnienie teoretyczne jest poparte rzędem warsztatów w ściśle określonym formacie.
- Terminy gwarantowane na 100%. Jeśli jakiś termin jest oznaczony jako gwarantowany, oznacza to że odbędzie się nawet jeśli część grupy wycofa się z udziału. Ryzyko ponosimy my jako organizator.
- Do każdego szkolenia które wymaga jakiegokolwiek oprogramowania dostarczamy skonfigurowane, gotowe hosty w chmurze. Dzięki temu uczestnik nie musi nic instalować na swoim komputerze (i bić się z blokadami korporacyjnymi). Połączenie następuje przez zdalny pulpit lub SSH - w zależności od szkolenia.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do Javy i środowiska programistycznego
- Ogólne omówienie platformy
- Składowe JAVA – zagadkowe trójliterowce JDK, JVM, JRE
- Instalacja JDK i środowiska programistycznego
- Sterowanie programem – warunki
- Podstawowa składnia prostej instrukcji warunkowej
- Blokowość kodu i zakres widoczności zmiennych
- Operatory logiczne
- Pętle - podstawa algorytmiki
- Czym jest pętla?
- Operatory inkrementacji i dekrementacji
- Najczęściej używana pętla for
- Bardzo ważna pętla while
- Rzadka pętla do-while
- Pola i metody statyczne
- Co robi słowo static?
- Gdzie się tego używa?
- Wzorzec projektowy Singleton
- GIT
- Repozytorim zdalne a lokalne
- Obsługa z poziomu konsoli
- Łączenie zmian i rozwiązywanie konfliktów
- Maven
- Cykl zycia
- Plik pom.xml
- Jak obsługiwać biblioteki
- Obiektowość w Javie
- Wstęp do programowania obiektowego
- Na czym polega różnica między obiektem, a nie obiektem
- Klasa i obiekt danej klasy
- Klasa a obiekt
- Pola
- Metody obiektów
- Konstruktory
- Konstruktory domyślne
- Konstruktory bezparametrowe vs posiadające parametry
- Przesłanianie konstruktorów domyślnych
- Przeciążanie konstruktorów
- Cykl życia obiektu
- Pakiety
- Idea pakietów
- Konwencje nazewnicze
- Specyfikatory dostępu
- public
- private
- protected
- Interfejs graficzny (Java FX)
- Okna
- Pola edycyjne
- Pola do wyświetlania danych
- Przyciski
- Obsługa zdarzeń – np. kliknięcia
- Interakcje między komponentami
- Dziedziczenie klas
- Co to znaczy dziedziczenie?
- Do czego służy dziedziczenie?
- Działanie dziedziczenia
- Instrukcja super()
- Polimorfizm
- Czym jest polimorfizm?
- Przesłanianie metod
- Wyjątki i ich obsługa
- Czym się różni wyjątek od błędu?
- Try – catch
- Klasy wyjątków
- Propagacja wyjątków
- Kolekcje
- Listy
- Rodzaje listy
- Klasy opakowujące
- Zarządzanie zawartością kolekcji
- Wykorzystanie kolekcji
- JDBC – obsługa baz danych
- Niezbędne biblioteki
- Połączenie z bazą danych
- Singleton a pula połączeń
- Mapowanie modelu relacyjnego na obiektowy
- Odczytywanie danych z bazy
- Wstawianie nowych wierszy
- Autogenerowanie kluczy
- Kasowanie wierszy
- Aktualizacja danych
- Zapytania preparowane
- Aspekty wydajnościowe
- Dobre praktyki w programowaniu
- Co dalej?
- Wzorce projektowe
- JEE
- Android
- Frameworki
- ORMy
- Gdzie szukać pracy jako programista?
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!Praktyka!
- Aplikacja do obsługi magazynu
- Komunikator typu "Gadu Gadu"
- Aplikacja do zgłoszeń serwisowych
- Aplikacja do zarządzania zasobami ludzkimi
- Wiele innych, cały czas powstają nowe :)
W ramach szkolenia omawiane są również nowości w Javie 19.
Szkolenia na wysokim poziomie - prowadzone przez programistów
Nasi trenerzy to programiści z wieloletnim stażem stale zajmujący się zawodowo programowaniem w Javie. Na codzień pracują w różnych firmach, mając cały czas styczność z technologią której nauczają następnie na naszych zajęciach. Dzięki temu możesz mieć pewność że są to praktycy którzy nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje.
Uczestnik po ukończeniu tego szkolenia będzie potrafił:
- Tworzyć aplikacje "okienkowe" i konsolowe
- Znaleźć i poprawić błędy w aplikacjach JAVA
- Tworzyć aplikacje wielowątkowe o równolegle działających procesach
- Korzystać z zewnętrznych zasobów w aplikacjach JAVA
- Stworzyć aplikację wykorzystującą bazy danych
Stanowisko robocze
Do tego szkolenia każdy uczestnik otrzymuje dostęp do indywidualnej wirtualnej maszyny w chmurze. Ma ona zainstalowane i skonfigurowane wszystko co potrzebne do realizacji szkolenia. Maszyna będzie dostępna przez cały okres szkolenia.
Gdy na jakiś termin zgłosi się minimalna liczba osób, termin oznaczamy jako gwarantowany.
Jeśli jakiś termin oznaczony jest jako gwarantowany to oznacza to, że na 100% się odbędzie we wskazanym czasie i miejscu.
Nawet gdyby część takiej grupy zrezygnowała lub przeniosła się na inny termin, raz ustalony termin gwarantowany takim pozostaje.
Ewentualne ryzyko ponosimy my jako organizator.
Przejdź do terminów tego szkolenia
Sprawdź, co mówią o nas ci, którzy nam zaufali
Trenerzy kategorii Java
Programista i projektant z 13-letnim doświadczeniem, specjalizujący się w Javie i full-stack development. Pracował nad dużymi projektami korporacyjnymi w sektorach fintech oraz insurtech, zdobywając bogate doświadczenie w tworzeniu systemów rozproszonych oraz integracji opartej o API i zdarzenia.
Jako specjalista w dziedzinie Java i architektury oprogramowania, zajmował się również strategicznym rozwojem kompetencji technicznych w organizacji, będąc aktywnym rekruterem technicznym, trenerem oraz mentorem. Pasjonat współpracy z ekspertami domenowymi i klientami, z zamiłowaniem do prostoty i czytelności, z zainteresowaniem Domain Driven Design (DDD) oraz innymi podejściami inżynierii oprogramowania zorientowanymi na domenę biznesową.
Jestem programistą z ponad 15-letnim doświadczeniem. W trakcie swojej kariery kilka razy zmieniałem obszary, z którymi miałem do czynienia (poczynając od niskopoziomowego programowania w C, poprzez fullstackowe zabawy w RubyOnRails, aż do prawdziwego backendu w Javie). Odkąd pamiętam, zawsze lubiłem dzielić się wiedzą z innymi i sprawiało to satysfakcję obu stronom tego procesu. Dlatego naturalną konsekwencją było to, iż zostałem kilka lat temu profesjonalnym trenerem IT.
Prowadzenie szkoleń pozwala mi również na każdorazowe powtórzenie i ugruntowanie swojej wiedzy, co potem bardzo przydaje się w pracy projektowej. Natomiast to, co daje mi największe zadowolenie jako trenerowi, to sytuacja gdy uczeń przerośnie mistrza - wtedy wiem, że dałem z siebie wszystko, a moja praca przyniosła owoce.