UML dla projektantów

Najbliższe terminy tego szkolenia
Standardy JSystems
- Wszyscy nasi trenerzy muszą być praktykami i osiągać średnią z ankiet minimum 4.75 na 5. Nie ma wśród nas trenerów-teoretyków. Każdy trener JSystems ma bogate doświadczenie komercyjne w zakresie tematów z których prowadzi szkolenia.
- Wszystkie szkolenia mają format warszatowy. Każde zagadnienie teoretyczne jest poparte rzędem warsztatów w ściśle określonym formacie.
- Terminy gwarantowane na 100%. Jeśli jakiś termin jest oznaczony jako gwarantowany, oznacza to że odbędzie się nawet jeśli część grupy wycofa się z udziału. Ryzyko ponosimy my jako organizator.
- Do każdego szkolenia które wymaga jakiegokolwiek oprogramowania dostarczamy skonfigurowane, gotowe hosty w chmurze. Dzięki temu uczestnik nie musi nic instalować na swoim komputerze (i bić się z blokadami korporacyjnymi). Połączenie następuje przez zdalny pulpit lub SSH - w zależności od szkolenia.
Program szkolenia
-
Wprowadzenie do UML
- Czym są obiektowość i modelowanie obiektowe
- Czym jest UML, a czym nie jest
- Rozwój UML
- Różnica między diagramem a modelem
-
Przypadki użycia jako źródło dalszego projektowania w metodykach ciężkich
- Dokumentowanie przypadków użycia
-
Diagram przypadków użycia
- Aktorzy
- Przypadki użycia
- Relacje: asocjacja, include, extend, generalizacja
- Granica kontekstu
-
Procesy biznesowe jako szerszy kontekst dla projektanta
- Czym są procesy biznesowe i po co je modelować
- Języki opisu procesów biznesowych
- Diagram aktywności
-
Modelowanie procesów i algorytmów w UML
- Różnice między aktywnością a akcją
- Normalne, równolegle i warunkowe przepływy sterowania
- Partycje
- Symbole początku i końców procesu
- Dane w procesach, czyli przepływy obiektów
- Sygnały, przerwania i wyjątki
-
Statyczny model projektowy
- Model projektowy a analityczny
-
Diagram klas
- Klasa, atrybuty i metody
- Abstrakcje na poziomie klas, metod i interfejsów
-
Relacje na diagramie klas
- Dziedziczenie przez realizację i generalizację
- Wybrane stereotypy zależności
- Asocjacja z elementami opisu
- Agregacja a kompozycja
- Klasa asocjacyjna
- Przegląd diagramu obiektów
- Przegląd diagramu struktur połączonych
-
Dynamiczny model projektowy
-
Diagram sekwencji
- Obiekty i linie życia
- Tworzenie i niszczenie obiektów
- Komunikaty synchroniczne, asynchroniczne i zwrotne
- Wybrane bloki złożone: alt, break, loop, par, critical
- Referencje do diagramów
-
Model analityczny jako opcjonalny etap przejściowy do projektu
- Stereotypy analityczne: boundary, control, entity
- Zasady modelowania analitycznego
- Przegląd diagramu komunikacji
- Przegląd diagramu przeglądu interakcji
-
Diagram sekwencji
-
Modelowanie stanowe
-
Diagram maszyny stanowej
- Różnice między stanem prostym a złożonym
- Przejścia między stanami: proste, automatyczne, zwrotne
- Przejścia wewnątrz stanów
- Predefiniowane czynności w stanie: entry, do, exit
- Zdarzenia: at, after, when, wywołanie, sygnał, all
-
Pseudo-stany
- Rozpoczęcie, zakończenie i zniszczenie
- Wybór a punkt węzłowy
- Rozwidlenie i złączenie
- Historia płytka i głęboka
- Defer, czyli zdarzenia odroczone
- Entry i exit point w stanach złożonych
- Stany współbieżne jako alternatywa rozwidlenia i złączenia
- Przegląd diagramu harmonogramowania
-
Diagram maszyny stanowej
-
Przegląd modelu architektonicznego
- Czym jest architektura i po co się ją tworzy
-
Diagram komponentów
- Komponenty, interfejsy i zależności
- Porty
-
Diagram wdrożenia
- Węzły, komponenty i relacje
- Opisowe a instancyjne diagramy wdrożenia
-
Diagram pakietów
- Pakiety
- Relacje import i access
Opis szkolenia
Szkolenie odbywa się na żywo z udziałem trenera. Nie jest to forma kursu video!O szkoleniu w skrócie
Na szkoleniu zdobędziesz praktyczne umiejętności modelowania w UML na poziomie projektowym. Ponieważ projekt opiera się na analizie, poznasz też elementy modelu analitycznego oraz różnice między analizą a projektem tak w podejściu do modelowania, jak i w użyciu narzędzia Enterprise Architect.
Dla kogo?
Szkolenie kierowane jest do projektantów, którzy chcą modelować aplikacje w notacji UML2. Uczestnikami są również programiści, którzy planują przejście do roli projektanta czy muszą wytwarzać oprogramowanie w oparciu o dokumentację zapisaną w UML.
Prowadzący szkolenie:
Michał Podbielski
Programista Java od 2004 roku, doświadczony w wielkich międzynarodowych projektach. Architekt oprogramowania i konsultant w zakresie architektury oprogramowania,
UML i BPMN rozwiązujący problemy klientów w złożonych i zróżnicowanych projektach. Przeprowadził w sumie ponad 390 szkoleń ze świetnymi wynikami w ankietach.
Prowadzi szkolenia z języka Java, architektury oprogramowania, UML i BPMN.
Stanowisko robocze

Do tego szkolenia każdy uczestnik otrzymuje dostęp do indywidualnej wirtualnej maszyny w chmurze. Ma ona zainstalowane i skonfigurowane wszystko co potrzebne do realizacji szkolenia. Maszyna będzie dostępna przez cały okres szkolenia.
Gdy na jakiś termin zgłosi się minimalna liczba osób, termin oznaczamy jako gwarantowany.
Jeśli jakiś termin oznaczony jest jako gwarantowany to oznacza to, że na 100% się odbędzie we wskazanym czasie i miejscu.
Nawet gdyby część takiej grupy zrezygnowała lub przeniosła się na inny termin, raz ustalony termin gwarantowany takim pozostaje.
Ewentualne ryzyko ponosimy my jako organizator.
Przejdź do terminów tego szkolenia

Sprawdź, co mówią o nas ci, którzy nam zaufali
Trenerzy kategorii BPMN i UML

