Najważniejsze informacje

Tytuł szkolenia
Podstawy modelowana systemów z wykorzystaniem języka UML
Czas trwania
2 dni
Odbywa się w miastach
Wrocław,
Warszawa,
Kraków,
Katowice
Ceny
1100 zł netto
Kod szkolenia
MOD-BPMN

Vouchery z roczną ważnością

Istnieje możliwość wykupienia vouchera z roczną ważnością. Można zakupić przedpłaconą usługę szkoleniową w jednym okresie rozliczeniowym, a zrealizować w innym. Wpłacana kwota jest dowolna. Vouchery są ważne przez rok. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z biurem.


Szkolenie z tabletem

Istnieje możliwość wykupu szkolenia wraz z tabletem. Na tablecie dostarczane są materiały szkoleniowe. Urządzenie w takiej sytuacji jest traktowane jako nośnik.



Szkolenie zamknięte

Istnieje możliwość organizacji szkolenia zamkniętego w siedzibie klienta lub w naszych salach. Przy grupach 4 i więcej osób może to być korzystniejsze cenowo. Ponadto istnieje możliwość dostosowania programu szkolenia do potrzeb klienta.
Skontaktuj się z nami by dowiedzieć się więcej

Opis szkolenia

Szkolenie skierowane jest:

  • do osób rozpoczynających przygodę z językiem UML
  • do początkujących analityków, projektantów systemów IT
  • do osób chcących usystematyzować wiedzę z UML
  • do osób pracujących w projektach, w których standardem komunikowania się jest język UML


  • Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

  • nabędzie praktycznych umiejętności zbierania i dokumentowania wymagań oraz przeprowadzania analizy potrzeb klienta z wykorzystaniem notacji UML
  • będzie potrafił modelować podstawową architekturę systemów oraz procesy biznesowe
  • Program

    1. Język UML
      • Geneza, cel i zastosowanie
      • Cechy dobrego modelu w UML
      • Typy diagramów:
        • Diagramy struktury
        • Diagramy zachowania
        • Diagramy interakcji
    2. Diagram wymagań (Requirements Diagram)
      • Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne
      • Metody zbierania wymagań
      • Odzwierciedlenie wymagań na diagramie
      • Omówienie relacji pomiędzy wymaganiami
    3. Diagram przypadków użycia (Use Case Diagram)
      • Podstawowe elementy diagramu
      • Efektywne tworzenie przypadków użycia
      • Tworzenie scenariuszy
      • Związki na diagramach przypadków użycia
      • Zastosowanie stereotypów
    4. Diagram aktywności (Activity Diagram)
      • Podstawowe elementy diagramu
      • Różnice pomiędzy aktywnością a czynnością
      • Relacje pomiędzy obiektami
      • Przepływy decyzyjne i współbieżne
      • Definiowanie uczestników procesu
      • Obsługa wyjątków
      • Omówienie obszarów (regionów)
    5. Diagram sekwencji (Sequence Diagram)
      • Podstawowe elementy diagramu
      • Rodzaje klasyfikatorów
      • Rodzaje komunikatów
      • Omówienie operatorów interakcji: alt, opt, par, critical, loop, beak, seq, ignore/consider
    6. Diagramy maszyny stanowej (State Machine Diagram)
      • Podstawowe elementy diagramu
      • Klasyfikacje stanów
      • Przejścia pomiędzy stanami
      • Obszary współbieżne
      • Zachowanie maszyny stanowej
      • Akcje związane ze stanem (entry, do, exit)
      • Zastosowanie deep history i shallow history na diagramie
    7. Diagram klas (Class Diagram)
      • Podstawowe elementy diagramu
      • Podstawowe sposoby przedstawiania klas
      • Związki pomiędzy klasami (zależność, agregacja, kompozycja, asocjacja, dziedziczenie)
      • Klasa asocjacyjna
      • Poziomy dostępu (publiczny, prywatny, chroniony, pakietowy)
      • Interfejsy i klasy abstrakcyjne
    8. Mechanizmy programów wspomagających
      • Generowanie dokumentacji
      • Export/import modeli do XML, CSV itp.

    Szkolenia poprzedzające

    Szkolenia kontynuujące