Najważniejsze informacje

Tytuł szkolenia
Architektura aplikacji Androidowych
Czas trwania
5 dni
Odbywa się w miastach
Wrocław,
Warszawa,
Kraków,
Katowice
Ceny
2499 zł netto
Kod szkolenia
AND-ARCH

Vouchery z roczną ważnością

Istnieje możliwość wykupienia vouchera z roczną ważnością. Można zakupić przedpłaconą usługę szkoleniową w jednym okresie rozliczeniowym, a zrealizować w innym. Wpłacana kwota jest dowolna. Vouchery są ważne przez rok. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z biurem.


Szkolenie z tabletem

Istnieje możliwość wykupu szkolenia wraz z tabletem. Na tablecie dostarczane są materiały szkoleniowe. Urządzenie w takiej sytuacji jest traktowane jako nośnik.



Szkolenie zamknięte

Istnieje możliwość organizacji szkolenia zamkniętego w siedzibie klienta lub w naszych salach. Przy grupach 4 i więcej osób może to być korzystniejsze cenowo. Ponadto istnieje możliwość dostosowania programu szkolenia do potrzeb klienta.
Skontaktuj się z nami by dowiedzieć się więcej

Opis szkolenia

Szkolenie to kierowane jest do osób z zaawansowaną znajomością języków Java lub Kotlin, a także mających już dość duże doświadczenie z systemem Android. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pracy przy dużych i skomplikowanych projektach, a także poszerzenie ich wiedzy, by w przyszłości mogli podejmować lepsze decyzje rzutujące na przyszłość aplikacji nad którymi pracują.
W trakcie warsztatów pod nadzorem trenera uczestnicy zbudują testowalną i skalowalną architekturę swoich aplikacji w oparciu o najlepsze znane wzorce takie jak MVP, Clean Architecture i wstrzykiwanie zależności.

Wymagania
Znajomość komponentów systemu Android.
Znajomość języka Java lub Kotlin.

Program

  1. Wprowadzenie do zagadnienia architektury aplikacji
    • Czym właściwie jest architektura aplikacji
    • Problemy aplikacji Androidowych wynikające z braku architektury
    • Zasady prowadzące do wyklarowania się architektury
    • Znane typy architektur
    • Jak zabrać się za projektowanie własnej architektury
  2. MVP
    • Model, widok i prezenter – części każdej Androidowej aplikacji
    • Odpowiedzialności każdej części i interakcje między nimi
  3. Clean Architecture
    • MVP jako część czystej architektury
    • Inne warstwy danych
    • Komunikowanie się warstw danych między sobą
    • Niezależność od systemu
    • Testowalność
    • Niezależność reguł biznesowych od interfejsu użytkownika
    • Niezależność od dostarczyciela danych
    • Niezależność reguł biznesowych od reszty systemu
  4. Wstrzykiwanie zależności
    • Koncepcja wstrzykiwania zależności
    • Przewaga wstrzykiwania zależności nad metodami statycznymi i singletonami
    • Sposoby wstrzykiwania zależności
    • Realizacja wstrzykiwania zależności bez dodatkowych bibliotek
    • Wstrzykiwanie zależności przy użyciu biblioteki Dagger 2
  5. Testowanie
    • Idea testowalności
    • Wpływ testów na architekturę i architektury na testy
  6. Skalowalność
    • Czemu dobra architektura musi być przede wszystkim skalowalna
    • Poszerzanie naszej architektury o dodatkowe elementy lub warstwy

Szkolenia poprzedzające

Szkolenia kontynuujące