Odtwarzanie Video

Odtwarzać możemy formaty MP4 (MPEG-4), AVC, 3GP. Mamy gotowy komponent który wystarczy przykleić gdzieś na aktywności. Sam plik video może znajdować się już w aplikacji, ale może się też znajdować np. na karcie SD. W tym przykładzie uruchomię plik video znajdujący się w aplikacji. W katalogu „res” aplikacji dodaję podkatalog „raw”. Do niego wrzucam plik video. Wklejony przeze mnie filmik to 2 i pół minuty video z tańczącymi i śpiewającymi parabolami. Nie wrzucaj zbyt dużego pliku video, ponieważ przy każdej aktualizacji kodu i ponownym uruchamianiu programu , całość będzie uploadowana na emulator lub telefon. Gdyby plik był duży, trwałoby to niemiłosiernie długo.

W kolejnym kroku przyklejam na aktywności komponent VideoView:

Następnie wprowadzam kilka zmian w metodzie onCreate aktywności głównej:

Linia 15 do podpięcie referencji do komponentu VideoView. Muszę to zrobić by w jakikolwiek sposób móc się do tego elementu odnosić (np. wskazać mu plik video). Ponieważ chcę wskazać plik video zawarty w samej aplikacji, muszę stworzyć do niego referencję w postaci obiektu klasy Uri i przekazać go do metody setVideoURI komponentu klasy VideoView (linie 16 i 17). Średnio to wygodne moim zdaniem . Szkoda że nie ma możliwości przekazania po prostu ścieżki jako Stringa. Ścieżkę do pliku muszę podać z przedrostkiem „android:resource://”, pakietem w którym znajduje się dana aktywność, katalogiem raw i nazwą pliku video bez rozszerzenia.

W linii 18 widać wykomentowany alternatywny sposób. Podaję tutaj ścieżkę do pliku wideo znajdującego się poza aplikacją, z użyciem metody setVideoPath. Tutaj dla odmiany możemy podać ścieżkę jako zwykłego Stringa.

Po uruchomieniu aplikacji wszystko działa w spodziewany sposób. Jedyna drobna uwaga – filmik nie dopasowuje się do ustawionej wielkości komponentu VideoView, a wyświetla się w swoich oryginalnych proporcjach. W związku z powyższym w orientacji pionowej u mnie (Samsung ACE 3 ) przy propocji ekranu 480:800, wideo zajmuje jaką 1/3 ekranu.